نوشته شده توسط : alitala

فیزیولوژی اتوکلاو
اتوکلاو (Autoclave) از دو کلمه Auto به معنی خودکار و Clave به معنی قفل شونده تشکیل شده است و در کل به معنی دستگاه خود قفل شونده برای استریل مواد ، توسط بخار تحت فشار است.
با توجه به استفاده مداوم از ابزار پزشکی و آلوده شدن این وسایل در اثر استفاده و تماس با مواد میکروبی ، استریل کردن آن‌ها ضروری است. اتوکلاو بهترین طریق استریل کردن وسایل است. این طریقه استریل کردن ، کلیه میکروب‌ها اعم از معمولی و اسپورها را از بین می‌برد و مدت زمان آن برای وسایل فلزی و پارچه ای فرق می‌کند.
طرز کار اتوکلاو بخار
اتوکلاوها عموماً توسط فشار تنظیم می‌شوند. به عنوان مثال در بخار خالص (درجه اشباع 0/8 تا 1) با فشار /22 بار ، دمای بخار باید 134 درجه سانتی گراد باشد. پمپ خلاء در آغاز مراحل استریلیزاسیون با ایجاد مکش ، هوای داخل محفظه را تخلیه کرده ، سپس بخار وارد دستگاه می‌شود. استریل کردن وسایلی که از مواد متخلخل ساخته شده اند مثل منسوجات و ابزار بسته بندی شده که هوا در آن محبوس می‌شود ، در مقایسه با سایر وسایل بسیار دشوار است. در زمان تخلیه ، هوای داخل محفظه و بسته‌ها به بیرون کشیده شده و عموماً هر چه زمان مکش بیشتر باشد ، جایگزین شدن بخار مؤثرتر خواهد بود. متناسب با افزایش فشار منفی داخل محفظه ، خارج سازی هوا دشوارتر می‌شود ؛ به همین دلیل دستگاه‌های خودکار امکان کاهش فشار (تخلیه) و وارد ساختن بخار را در چند مرحله فراهم می‌سازند. در این روش بخار به طور متناوب جایگزین هوا شده و راندمان بالاتری نسبت به تخلیه تنها دارد.
ضرورت دستگاه امحاء زباله‌های بیمارستانی
نیاز امروز صنعت پزشکی در زمینه روش‌های سالم امحاء و بی‌خطرسازی زباله های بیمارستانی ، حفاظت از محیط زیست و نبود شرایط مناسب جهت دفع این پسماندها که عموماً قابلیت انتقال بیماری نیز دارند ، ضرورت استفاده از دستگاه‌های امحاء زباله را در بیمارستان‌ها بیش از پیش نمایان کرده است. عملکرد بسیاری از دستگاه های امحاء زباله های بیمارستانی بر اساس استریلیزاسیون بر مبنای تزریق بخار و خلاء یا حرارت خشک و به صورت تمام اتوماتیک است. در ایران به ازای هر تخت بیمارستانی نزدیک به سه کیلوگرم زباله تولید می‌شود (روزانه 400 تن زباله) که این رقم چند برابر استاندارد جهانی است. 20 تا 30 درصد زباله های هر تخت بیمارستانی را پسماندهای عفونی تشکیل می دهند و بر این اساس این میزان در ایران معادل کل زباله ها در کشورهای پیشرفته به ازای هر تخت است.
موارد کاربرد اتوکلاو
به طور کلی تمام مواد غیر عفونی و عفونی آلوده شده با عوامل بیولوژیک شامل بقایای نمونه‌های محیط کشت تلقیح شده ، پاتوژن‌های رشد کرده ، سلول‌های انسانی ، حیوانی و گیاهی ، مواد آلوده شده به مدفوع انسان یا حیوان ، محصولات خونی انسان و حیوان و ... می‌توانند اتوکلاو شوند. موادی مثل داروهای سرطان‌زا ، رادیو ایزوتوپ‌ها ، مواد شیمیایی سمی ، مواد شیمیایی قابل تبخیر یا هر ماده خطرناک دیگری را که ممکن است در اثر حرارت تبخیر شود و انتشار یابد نمی توان اتوکلاو کرد. به طور کلی مواد قابل اشتعال ، واکنش پذیر خورنده ، سمی یا مواد رادیو اکتیو نباید اتوکلاو شوند.
وزن ، دما و فشار اتوکلاو
اتوکلاوها بر اساس نوع کاری که انجام می‌دهند دارای وزن های مختلفی هـستند. محدوده وزن اتوکلاو بیمارستانی معمولاً بین 300 تا 1500 کیلوگرم متناسب با ظرفیت از 50 تا 1000 لیتر متغیر است.
دما و فشار در اتوکلاو مطابق استانداردهای بین‌المللی توسط کارخانه سازنده تنظیم می‌شود. بر اساس استاندارد در دمای 121 درجه سانتیگراد و فشار 1/1 بار ابزارآلات باید حداقل به مدت 15 دقیقه ، تحت فرآیند استریلیزاسیون قرار گیرند و در دمای 134 درجه سانتیگراد و فشار ‌2/2 بار مدت زمان استریلیزاسیون حداقل 4 دقیقه است.
ویژگی‌های دستگاه اتوکلاو بخار مناسب بیمارستانی
- سیکل‌های سریع که باعث شود  وسایل آماده به استریل را با صرف زمان کم استفاده نمود.
- قابلیت کاربری آسان برای کاربر (User Friendly)
- افزایش بررسی و پایش نتایج استریلیزاسیون جهت تثبیت مستندسازی
- طول عمر بالا و هزینه نگهداری کم
- پمپ خلاء جهت جابجایی هوا با سرعت بالا
- داشتن حالت آماده به‌کار به علت پیش گرم بودن اتوکلاو
- در دسترس بودن تمامی قسمت‌های اتوکلاو جهت سرویس و نگهداری
- خدمات و سرویس مناسب و سریع
- داشتن استانداردها و تأییدیه های لازم
- دارا بودن برنامه استریل با تنوع زمانی و تنوع دمایی
- داشتن کنترلر با قابلیت کالیبراسیون و دقت بالا و دریافت دقیق نتایج استریلیزاسیون
- امکان نصب پرینتر جهت تکمیل مستندات سیکل ها با سنسور دمای جداگانه
- امکان پایش دما و فشار
- داشتن کنترل سطح آب (قطع کار در صورت کمبود آب)
- علائم هشداردهنده در صورت خارج شدن از شرایط استریل و قطع سیکل استریل
- محفظه ، جداره و مولد با دوام بالا
- داشتن میکروسوئیچ درب (در صورت باز بودن درب سیکل شروع نشود)
- داشتن کنترلر دما که در صورت افزایش دما (بالاتر از شرایط استریل) سیکل را قطع نماید.
- داشتن شیر اطمینان که در صورت بالا رفتن فشار (بالاتر از شرایط استریل) قطع خواهد کرد.
پارامترهای مهم در یک دستگاه اتوکلاو بخار
- میزان مکش هوا
- اندازه و جنس چمبر
- نحوه بارگذاری و کنترل دستگاه
- دامنه دمایی
- - شرایط هشدار (نوع نشانگر)
- مدیریت اطلاعات (مثلا رکوردر) و پرینتر
- نحوه کار (اتوماتیک یا دستی)
- فشار بخار و برق مورد نیاز
- ویژگی حفاظت از محیط زیست
- قیمت دستگاه و زمان تحویل
- ارسال، نصب و آموزش (رایگان است یا نه)
- استانداردها و تأییدیه ها
- مدت گارانتی و خدمات پس از فروش
- تأییدیه رضایت مندی از مراکز نصب و استفاده شده

روش‌های استریل
روش‌های مختلفی برای استریلیزاسیون وجود دارد:
- روش استفاده از بخار (گرمای مرطوب)
- روش استفاده از هوای خشک (گرمای خشک)
- اتیلن اکساید
- روش پلاسما و روش‌های دیگر
روش استفاده از بخار (اتوکلاو) قابل کنترل ، آسان ، بدون باقیمانده ، سریع ، قابل انبار ، معتبر ، دارای نشانگر (Indicator) است و از آنجا که در مقایسه با سایر روش‌ها به ابزارآلات آسیب کمتری می‌رساند ، به اعتقاد برخی به عنوان بهترین روش استریل در نظر گرفته شده است.
انواع اتوکلاو بخار
با توجه به نوع ابزارآلات ، اتوکلاوها به سه کلاس N و S و B طبقه‌بندی می‌شوند. این طبقه‌بندی به منظور صحت عملکرد استریلیزاسیون با توجه به نوع وسایل صورت می‌گیرد.
کلاس N
در خرید این نوع اتوکلاو باید بسیار دقت کرد. بر اساس استاندارد این اتوکلاو قادر است ابزار آلات جامد بدون پوشش را استریل نماید. به این ترتیب تضمینی برای استریل وسایل پوشش‌دار (مثل پارچه یا کاغذ های مدیکال) و نیز وسایل حفره دار وجود ندارد.
کلاس S
وسایلی که در این نوع اتوکلاو می‌توان استریل نمود توسط کارخانه سازنده مشخص می‌شود. این اتوکلاو می‌تواند ابزار آلات بدون پوشش جامد یا پوشش دار جامد ، مواد نساجی مثل پارچه ، گاز تک لایه و وسایل سوراخ دار B را استریل نماید. یک اتوکلاو کلاس S می‌تواند با پمپ وکیوم یا بدون آن تجهیز شود و قطعاً دارای سیکل خشک‌کن است.
کلاس B
این اتوکلاو می‌تواند تمام انواع ابزار و وسایل پوشش دار جامد و بدون پوشش ، مواد نساجی و ابزار سوراخ دار مدل B و مدل A را استریل نماید. اتوکلاوهای این رده دارای پمپ وکیوم قدرتمندی است که می‌تواند تا حدود 0.9- بار خلاء ایجاد کند.
اتوکلاو 3 دقیقه ای که یک اصطلاح نادرست است یا اتوکلاوهای سریع (Fast)
در اتاق‌های عمل ، کلینیک‌ها و مراکز دندانپزشکی به منظور انجام عملیات استریلیزاسیون ، استفاده از اتوکلاوهای سریع (Fast) و در نتیجه با حجم کم توصیه می‌شود.
فرآیند استریل
کل مدت زمان کار دستگاه اتوکلاو از فشار دادن دکمه Start (شروع کار) تا پایان کار سیستم ، مجموع سه زمان: Preheating Time (زمان اولیه) ، Sterilization Time (زمان استریلیزاسیون) و Drying Time (زمان خشک شدن) است.
برنامه کامل استریل عبارت از 9 مرحله زیر است:
آبگیری - پیش خلاء - افزایش دما - استریل - تخلیه - پس خلاء - خشک شدن - یکسان سازی - پایان کار

اطمینان از استریل بودن بار مهم‌ترین مطلب در این رابطه است. بنابراین باید تمامی اتوکلاوهای ساخته شده تحت آزمون میکروبی و شیمیایی قرار گیرند. جهت تضمین و صحه گذاری استریلیزاسیون سه روش پیشنهاد شده است:
1) اندیکاتور بیولوژیکی و میکروبی (EZ TEST) جهت کنترل بار اعم از بقچه بندی شده یا نشده
2) تست BOWIE-DICK و تست PCD جهت کنترل تجهیزات
3) اندیکاتور شیمیایی بخار CROSS-CHECKS و 121c /134c جهت کنترل پک های بیمارستانی

چک روزانه اتوکلاو

سیستم کنترلر در دستگاه اتوکلاو
پایش و اندازه گیری جهت کنترل ضروری است. اغلب دستگاه‌های اتوکلاو از یک میکروپروسسور برخوردار هستند که مسئولیت پایش و اندازه گیری دما و فشار را بر عهده دارد و چه بهتر که میکروپروسسور مجهز به سیستم عیب یابی هم باشد.
طرز چینش و بسته بندی کردن وسایل در اتوکلاو
- فضای فیزیکی دستگاه اتوکلاو باید به گونه ای طراحی گردد که ورود وسایل استریل از یک در و خروج آنها از در دیگر باشد.
- وسایل در داخل اتوکلاو باید عمودی قرار گیرند و فضای خالی بین آنها وجود داشته باشد که بخار به راحتی در میان آنها نفوذ کند.
- وزن بسته ها بهتر است 5 تا 7 کیلو باشد و ابعاد آن نیز بسیار کوچک یا بسیار بزرگ نباشد.
- استاندارد EN554 مربوط به کنترل دوره ای اتوکلاوهای بخار است. بر اساس این استاندارد محفظه دستگاه باید قابلیت جا دادن پانل هایی به ابعاد 300*300*600 میلیمتر و یا ضرایبی از این ابعاد را داشته باشد.
- تست‌های اتوکلاو طبق دستورالعمل داخل بسته‌ها گذاشته شود و پشت نوار تست تاریخ ، شیفت و شماره اتوکلاو نوشته شود. پس از درآوردن پک‌ها از اتوکلاو باید کاملا خشک باشد و با دست مرطوب پک‌ها جا به جا نشود.
- دیش ها و پک های عمل توسط افراد غیرمسئول به هیچ وجه نبایست بسته شود.
اهمیت وکیوم در اتوکلاو
وجود بسته‌های هوایی در ابزارآلات حفره‌دار نیز انکارناپذیر است. بنابراین باید راه حل مناسبی برای از بین بردن این بسته‌های هوایی ارائه شود. در این رابطه پمپ وکیوم ، تضمین استریلیزاسیون مناسب خواهد بود.

 وجود پمپ دو مزیت اصلی دارد:
1- قبل از شروع سیکل استریل جهت خارج کردن بسته‌های هوایی
2- در پایان عملیات دستگاه به منظور خشک کردن ابزارآلات
چند نکته مفید
- با توجه به فشاری که دستگاه در آن کار می‌کند ، لازم است درب اتوکلاو مجهز به سیستم قفل مکانیکی و نیز الکترومگنتیک باشد و تا زمانیکه فشار دستگاه به صفر نرسد ، درب دستگاه باز نشود.
- جنس چمبر حتی المقدور از جنس فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) باشد و المنت دور تا دور چمبر قرار گرفته باشد تا گرما کاملاً به طور یکنواخت توزیع گردد (در پایان عملیات دستگاه به منظور خشک کردن ابزارآلات وارد عمل خواهد شد)
- چاپگر به منظور مستندسازی عملیات استریلیزاسیون ، گزینه مناسبی در دستگاه‌های اتوکلاو است.
- نوع مطلوبی از اتوکلاوها مجهز به سیستم Water Clean است ، بدین ترتیب دستگاه به‌طور مستقیم به لوله کشی آب شهر متصل شده و نیاز به آب مقطر از میان می‌رود.
- اتوکلاوهای سریع (Fast) با کاهش زمان خشک‌کردن ، سرعت عملیات دستگاه را به مراتب افزایش می‌دهند.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اندیکاتور شیمیایی بخار کلاس ۶ اتوکلاو ایرانی

دستگاه اتوکلاو            اندیکاتور های دستگاه اتوکلاو - دستگاه اتوکلاو

انديکاتورهاي شيميايي کلاس ۶  اتوکلاو ایرانی براي استفاده در دستگاههاي امحاء زباله و پک هاي خيلي بزرگ و حجيم جهت دستگاه هاي استريل بخار در دماي ۱۲۱ درجه سانتي گراد براي ۱۵ دقيقه يا بيشتر يا در دماي ۱۳۴ درجه سانتي گراد براي ۳/۵ دقيقه يا بيشتر طراحي شده اند.
این اندیکاتور هم حداقل به ۲ شاخص حساس است با این تفاوت که دقت تغییر رنگ و نحوه تغییر رنگ متفاوت است.
تفاوت دیگر این اندیکاتور حساس بودن به فشار و غلظت بخار است.
به طور کلی این نشانگر برای اطمینان از اعمال صحیح کلیه پارامترهای مؤثر در استریلزاسیون و سیکل های تنظیمی دستگاه اتوکلاو ایرانی به کار میرود و با حساسیت بالاتری طراحی شده اند.
 



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

What is an 'autoclave,' and how does it work? We'll focus on the autoclave sterilization cycle process and walk you through the different autoclave cycle stages. After reading all the material in this series you’ll know how an autoclave works. Knowledge is power, and an autoclave user, technician, or operator is more effective and efficient if he or she understands the different stages of the sterilization process.

This series will cover all aspects of autoclaving, including:

 

Steam generators and steam supply

The pre and post vacuum phase of the sterilization cycle

The autoclave jacket

The cooling process

The autoclave control systems

Before reading further, you may also be interested in the learning series Autoclave Sterilization Basics which discusses topics about autoclave sterilizers and sterilization.

 

What is an Autoclave?

The invention of the autoclave sterilizer is attributed to Charles Chamberland, in 1879. Around that time, researchers started to understand the advantages of sterile surgery, and doctors needed a more reliable sterilization method than open flaming. The autoclave’s benefits were soon evident, and it became an essential part of every clinic and hospital.

 

An autoclave is used to sterilize surgical equipment, laboratory instruments, pharmaceutical items, and other materials. It can sterilize solids, liquids, hollows, and instruments of various shapes and sizes. Autoclaves vary in size, shape and functionality. A very basic autoclave is similar to a pressure cooker; both use the power of steam to kill bacteria, spores and germs resistant to boiling water and powerful detergents.

 

An autoclave is similar to a cooker

A very basic autoclave resembles a pressure cooker

Tuttnauer's horizontal autoclaves

The most advanced autoclave cannot be compared to a pressure cooker though their basic functions are similar

What is an Autoclave Used for?

An autoclave chamber sterilizes medical or laboratory instruments by heating them above boiling point. Most clinics have tabletop autoclaves, similar in size to microwave ovens. Hospitals use large autoclaves, also called horizontal autoclaves. They’re usually located in the the Central Sterile Services Department CSSD) and can process numerous surgical instruments in a single sterilization cycle, meeting the ongoing demand for sterile equipment in operating rooms and emergency wards.

 

Tuttnauer Tabletop 

What is an 'autoclave,' and how does it work? We'll focus on the autoclave sterilization cycle process and walk you through the different autoclave cycle stages. After reading all the material in this series you’ll know how an autoclave works. Knowledge is power, and an autoclave user, technician, or operator is more effective and efficient if he or she understands the different stages of the sterilization process.

This series will cover all aspects of autoclaving, including:

 

Steam generators and steam supply

The pre and post vacuum phase of the sterilization cycle

The autoclave jacket

The cooling process

The autoclave control systems

Before reading further, you may also be interested in the learning series Autoclave Sterilization Basics which discusses topics about autoclave sterilizers and sterilization.

 

What is an Autoclave?

The invention of the autoclave sterilizer is attributed to Charles Chamberland, in 1879. Around that time, researchers started to understand the advantages of sterile surgery, and doctors needed a more reliable sterilization method than open flaming. The autoclave’s benefits were soon evident, and it became an essential part of every clinic and hospital.

 

An autoclave is used to sterilize surgical equipment, laboratory instruments, pharmaceutical items, and other materials. It can sterilize solids, liquids, hollows, and instruments of various shapes and sizes. Autoclaves vary in size, shape and functionality. A very basic autoclave is similar to a pressure cooker; both use the power of steam to kill bacteria, spores and germs resistant to boiling water and powerful detergents.

 

An autoclave is similar to a cooker

A very basic autoclave resembles a pressure cooker

Tuttnauer's horizontal autoclaves

The most advanced autoclave cannot be compared to a pressure cooker though their basic functions are similar

What is an Autoclave Used for?

An autoclave chamber sterilizes medical or laboratory instruments by heating them above boiling point. Most clinics have tabletop autoclaves, similar in size to microwave ovens. Hospitals use large autoclaves, also called horizontal autoclaves. They’re usually located in the the Central Sterile Services Department CSSD) and can process numerous surgical instruments in a single sterilization cycle, meeting the ongoing demand for sterile equipment in operating rooms and emergency wards.

 

Tuttnauer Tabletop Autoclave Sterilizer

Small autoclaves, also known as tabletop autoclaves, can be found in dental offices

Generating Steam and Steam Quality

Steam is the autoclave’s sterilization agent. In our Sterilization Methods series, we explained the physics of steam and why it’s ideal for destroying microorganisms such as bacteria and spores. Part 1 of this post will explain how steam is generated for autoclaving purposes. Part 2 in this series will discuss the various types of autoclave steam supply and generation and when each is used.

 

Back to the Source

The ANSI/AAMI sterilization standard states:

 

There are two common sources of steam used for sterile processing: hospital steam boiler systems and self-contained electric boilers. In both cases, treated water supply is necessary to remove total dissolved solids (TDS). Each system should be designed, monitored, and maintained to ensure that the quality, purity, and quantity of the steam provided are appropriate for effective sterile processing (see: https://www.health.qld.gov.au/chrisp/sterilising/large_document.pdf)

 

Tuttnauer provides autoclaves that connect to the building or hospital steam supply as well as models equipped with self-contained electric steam generators. Other Tuttnauer autoclaves are fitted with a double-steam option (capable of changing steam supply source according to building steam availability) fitted to user requirements. The autoclave steam generator is either built-in or stand-alone, depending on chamber size.

 

Autoclave Steam Quality

When it comes to transferring large quantities of energy to an object requiring sterilization, nothing’s more powerful than steam. After all, steam engines propel ships and trains. Even the Titanic was powered by steam.

 

We discussed steam quality in a detailed post on sterilization methods, but let’s review the factors that determine this quality, because it’s crucial for proper autoclave functioning and the sterilization process as a whole. Two parameters are most important:

 

the level of non-condensable gases

the moisture level

The optimal composition of steam within an autoclave is 3% liquid and 97% gas. Any change in the percentage of moisture increases or decreases sterilization time. In practice, sterilization time is calculated according to optimum steam conditions and steam’s ability to transfer energy to the non-sterile load prior to sterilization. After all, one of the most important benefits of steam autoclave sterilization is that it requires considerably less time and heat than a dry heat sterilizer, due to steam’s capacity to transfer energy.

 

Dry Steam? Wet Steam? Not in the autoclave

Less than 3% humidity produces what’s called dry or superheated steam. This steam increases sterilization time because it reduces energy transferability. Superheated steam lowers humidity to roughly 0%, transforming the autoclave to a dry-heat oven. The energy transfer is reduced, and what takes three minutes in an autoclave at 134°C takes two hours at 160°C and thirty minutes at 180°C!!

 

However, greater than 3% humidity generates saturated or wet steam, which requires higher sterilization pressure and temperature. Wet steam also extends the drying time at the end of the sterilization process. A dry load is required at the end of the process when the load is wrapped and not intended for immediate use.

 

Autoclave sterilization standards and directives permit some flexibility in steam humidity levels, since it’s almost impossible to supply perfect steam at a steady flow. Even if conditions are nearly optimal, many variables affect steam as it’s transferred to an autoclave. Chief among them: weather conditions and temperature; piping quality, length, and structure; drainage stations; and availability of high-quality steam traps.

 

Pick Up Steam

Now that we understand how steam works, we can examine how it’s generated and fed into the autoclave. Our next post will “pick up steam,” discussing the autoclave steam generator and explaining its different types and purposes. Stay tuned.

 

More about Tuttnauer autoclave sterilizers:

Medical autoclaves like tabletop autoclaves and large horizontal autoclaves

Dental autoclaves - ideal sterilizer for dentists

Laboratory autoclaves like vertical loading autoclaves and fast liquid cooling autoclaves

Sterilizer

Small autoclaves, also known as tabletop autoclaves, can be found in dental offices

Generating Steam and Steam Quality

Steam is the autoclave’s sterilization agent. In our Sterilization Methods series, we explained the physics of steam and why it’s ideal for destroying microorganisms such as bacteria and spores. Part 1 of this post will explain how steam is generated for autoclaving purposes. Part 2 in this series will discuss the various types of autoclave steam supply and generation and when each is used.

 

Back to the Source

The ANSI/AAMI sterilization standard states:

 

There are two common sources of steam used for sterile processing: hospital steam boiler systems and self-contained electric boilers. In both cases, treated water supply is necessary to remove total dissolved solids (TDS). Each system should be designed, monitored, and maintained to ensure that the quality, purity, and quantity of the steam provided are appropriate for effective sterile processing (see: https://www.health.qld.gov.au/chrisp/sterilising/large_document.pdf)

 

Tuttnauer provides autoclaves that connect to the building or hospital steam supply as well as models equipped with self-contained electric steam generators. Other Tuttnauer autoclaves are fitted with a double-steam option (capable of changing steam supply source according to building steam availability) fitted to user requirements. The autoclave steam generator is either built-in or stand-alone, depending on chamber size.

 

Autoclave Steam Quality

When it comes to transferring large quantities of energy to an object requiring sterilization, nothing’s more powerful than steam. After all, steam engines propel ships and trains. Even the Titanic was powered by steam.

 

We discussed steam quality in a detailed post on sterilization methods, but let’s review the factors that determine this quality, because it’s crucial for proper autoclave functioning and the sterilization process as a whole. Two parameters are most important:

 

the level of non-condensable gases

the moisture level

The optimal composition of steam within an autoclave is 3% liquid and 97% gas. Any change in the percentage of moisture increases or decreases sterilization time. In practice, sterilization time is calculated according to optimum steam conditions and steam’s ability to transfer energy to the non-sterile load prior to sterilization. After all, one of the most important benefits of steam autoclave sterilization is that it requires considerably less time and heat than a dry heat sterilizer, due to steam’s capacity to transfer energy.

 

Dry Steam? Wet Steam? Not in the Autoclave

Less than 3% humidity produces what’s called dry or superheated steam. This steam increases sterilization time because it reduces energy transferability. Superheated steam lowers humidity to roughly 0%, transforming the autoclave to a dry-heat oven. The energy transfer is reduced, and what takes three minutes in an autoclave at 134°C takes two hours at 160°C and thirty minutes at 180°C!!

 

However, greater than 3% humidity generates saturated or wet steam, which requires higher sterilization pressure and temperature. Wet steam also extends the drying time at the end of the sterilization process. A dry load is required at the end of the process when the load is wrapped and not intended for immediate use.

 

Autoclave sterilization standards and directives permit some flexibility in steam humidity levels, since it’s almost impossible to supply perfect steam at a steady flow. Even if conditions are nearly optimal, many variables affect steam as it’s transferred to an autoclave. Chief among them: weather conditions and temperature; piping quality, length, and structure; drainage stations; and availability of high-quality steam traps.

 

Pick Up Steam

Now that we understand how steam works, we can examine how it’s generated and fed into the autoclave. Our next post will “pick up steam,” discussing the autoclave steam generator and explaining its different types and purposes. Stay tuned.

 

More about Tuttnauer autoclave sterilizers:

Medical autoclaves like tabletop autoclaves and large horizontal autoclaves

Dental autoclaves - ideal sterilizer for dentists

Laboratory autoclaves like vertical loading autoclaves and fast liquid cooling autoclaves



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اجزای دستگاه اتوکلاو

اجزای دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی عبارت است از: محفظه، شیر برقی، مولد بخار یا المنت، مخزن آب، کندانسور، حسگر دما، برد الکتریکی، پمپ آب، شیر اطمینان، ترموستات ایمنی، پمپ خلأ، نگه‌دارنده سینی، در اتوکلاو.

 

پارامترهای مؤثر در اتوکلاو کردن

باید توجه داشت که با اتوکلاو کردن استریلیزاسیون کامل حاصل نمی‌شود و میزان کارایی فرآیند به نوع محصول و میزان و نوع آلودگی آن بستگی دارد. بااین‌وجود لازم است بدانیم که چه پارامترهایی کارایی دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 

۱- دما اتوکلاو

 

دمای ۱۲۱ درجه سانتی‌گراد دمایی است که برای سترون کردن اغلب مواد و تجهیزات مناسب است اما برای دستگاه‌های پزشکی دمای ۱۳۴ درجه سانتی‌گراد کاربرد دارد.

 

۲- زمان

 

مدت‌زمان فرآیند اتوکلاو کردن به نوع و جنس نمونه بستگی دارد. البته مدت‌زمان می‌تواند توسط عواملی همچون نحوه قرار دادن نمونه‌ها درون محفظه و حجم آن‌ها تغییر کند به‌طور مثال چنان چه ظروف زیادی بافاصله نزدیک به هم در اتوکلاو قرار بگیرند مدت‌زمان قرارگیری در اتوکلاو باید افزایش یابد.

 

۳- فشار

 

فشار درون محفظه باید به حدی افزایش یابد که نقطه‌جوش آب به ۱۲۱ درجه سانتی‌گراد و یا بالاتر برسد.

 

۴- حجم نمونه و ظرفیت اتوکلاو

 

با افزایش حجم نمونه باید مدت‌زمان قرارگیری نمونه در دستگاه اتوکلاو افزایش یابد.

 

۵- ظروف ثانویه اتوکلاو

 

چنان چه ظروف و سینی‌هایی که برای نگه‌داشتن نمونه داخل محفظه اتوکلاو استفاده می‌شوند از جنس فلز باشند مدت‌زمان قرارگیری نمونه درون محفظه دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی کاهش می‌یابد. ظروف پلاستیکی باید به مدت ۵ دقیقه بیشتر درون اتوکلاو قرار بگیرند.

 

شرکت تجهیزات آزمایشگاهی سلامت صنعت بو علی اقدام به عرضه دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی دیگی دیجیتال با حجم‌های ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۷۵ لیتری و دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی رومیزی دیجیتال نموده است.

 

 

اگر قصد خرید اتوکلاو آزمایشگاهی دارید، جهت کسب اطلاع از قیمت دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی و ویژگی‌های آن با مشاوران شرکت تماس حاصل نمایید.

اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

مشخصات اتوکلاو کلاس b

سیستم کنترل نوسانات برق

 

گذراندن موفق تست های اندیکاتور Helix,B&D,PCD

 

دارای سیکل استریل سریع

 

قالیت استریل لوازم به صورت پک شده و بدون پک و مجهز به : پمپ دو محفظه ای بسیار دقیق جهت میزان وکیوم بالا مطابق استانداردEN 13060  DIN

 

قفل مکانیکی جهت بالا بردن ایمنی درب دستگاه

 

سیستم خشک کن پیشرفته (این دستگاه از طریق سیستم گرمایی ویژه ، اطمینان در انجام دقیق تر و مطلوب تر چرخه خشک کن و عدم تغییر ماهیت لوازم را در پی دارد).

 

نمایشگر مخصوص جهت ثبت و نمایش عملکرد دستگاه در طول سیکل

 

میکروپروسسور کاملا الکترونیکی جهت کنترل دما و فشار به صورت مجزا

 

دومخزن مجزای آب تمیز و آب استفاده شده و قابلیت اتصال آب خروجی به فاضلاب

 

سیستم کنترل نشت بخار اتوکلاو کلاس b

 

سیستم تست الکتریکی ( Electrical Test System) جهت جلوگیری از گمراهی اپراتور در موارد نقص فنی

 

علایم هشدار دهنده به صورت خارج شدن از شرایط مطلوب و سیکل کاری

 

سیستم کنترل تمام اتوماتیک اتوکلاو کلاس b



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala


- سیکل‌های سریع که باعث شود  وسایل آماده به استریل را با صرف زمان کم استفاده نمود.
- قابلیت کاربری آسان برای کاربر (User Friendly)
- افزایش بررسی و پایش نتایج استریلیزاسیون جهت تثبیت مستندسازی
- طول عمر بالا و هزینه نگهداری کم
- پمپ خلاء جهت جابجایی هوا با سرعت بالا
- داشتن حالت آماده به‌کار به علت پیش گرم بودن اتوکلاو
- در دسترس بودن تمامی قسمت‌های اتوکلاو جهت سرویس و نگهداری
- خدمات و سرویس مناسب و سریع
- داشتن استانداردها و تأییدیه های لازم
- دارا بودن برنامه استریل با تنوع زمانی و تنوع دمایی
- داشتن کنترلر با قابلیت کالیبراسیون و دقت بالا و دریافت دقیق نتایج استریلیزاسیون
- امکان نصب پرینتر جهت تکمیل مستندات سیکل ها با سنسور دمای جداگانه
- امکان پایش دما و فشار
- داشتن کنترل سطح آب (قطع کار در صورت کمبود آب)
- علائم هشداردهنده در صورت خارج شدن از شرایط استریل و قطع سیکل استریل
- محفظه ، جداره و مولد با دوام بالا
- داشتن میکروسوئیچ درب (در صورت باز بودن درب سیکل شروع نشود)
- داشتن کنترلر دما که در صورت افزایش دما (بالاتر از شرایط استریل) سیکل را قطع نماید.
- داشتن شیر اطمینان که در صورت بالا رفتن فشار (بالاتر از شرایط استریل) قطع خواهد کرد.
پارامترهای مهم در یک دستگاه اتوکلاو بخار
- میزان مکش هوا
- اندازه و جنس چمبر
- نحوه بارگذاری و کنترل دستگاه
- دامنه دمایی
- - شرایط هشدار (نوع نشانگر)
- مدیریت اطلاعات (مثلا رکوردر) و پرینتر
- نحوه کار (اتوماتیک یا دستی)
- فشار بخار و برق مورد نیاز
- ویژگی حفاظت از محیط زیست
- قیمت دستگاه و زمان تحویل
- ارسال، نصب و آموزش (رایگان است یا نه)
- استانداردها و تأییدیه ها
- مدت گارانتی و خدمات پس از فروش
- تأییدیه رضایت مندی از مراکز نصب و استفاده شده

روش‌های استریل
روش‌های مختلفی برای استریلیزاسیون وجود دارد:
- روش استفاده از بخار (گرمای مرطوب)
- روش استفاده از هوای خشک (گرمای خشک)
- اتیلن اکساید
- روش پلاسما و روش‌های دیگر
روش استفاده از بخار (اتوکلاو) قابل کنترل ، آسان ، بدون باقیمانده ، سریع ، قابل انبار ، معتبر ، دارای نشانگر (Indicator) است و از آنجا که در مقایسه با سایر روش‌ها به ابزارآلات آسیب کمتری می‌رساند ، به اعتقاد برخی به عنوان بهترین روش استریل در نظر گرفته شده است.
انواع اتوکلاو بخار
با توجه به نوع ابزارآلات ، اتوکلاوها به سه کلاس N و S و B طبقه‌بندی می‌شوند. این طبقه‌بندی به منظور صحت عملکرد استریلیزاسیون با توجه به نوع وسایل صورت می‌گیرد.
کلاس N
در خرید این نوع اتوکلاو باید بسیار دقت کرد. بر اساس استاندارد این اتوکلاو قادر است ابزار آلات جامد بدون پوشش را استریل نماید. به این ترتیب تضمینی برای استریل وسایل پوشش‌دار (مثل پارچه یا کاغذ های مدیکال) و نیز وسایل حفره دار وجود ندارد.
کلاس S
وسایلی که در این نوع اتوکلاو می‌توان استریل نمود توسط کارخانه سازنده مشخص می‌شود. این اتوکلاو می‌تواند ابزار آلات بدون پوشش جامد یا پوشش دار جامد ، مواد نساجی مثل پارچه ، گاز تک لایه و وسایل سوراخ دار B را استریل نماید. یک اتوکلاو کلاس S می‌تواند با پمپ وکیوم یا بدون آن تجهیز شود و قطعاً دارای سیکل خشک‌کن است.
کلاس B
این اتوکلاو می‌تواند تمام انواع ابزار و وسایل پوشش دار جامد و بدون پوشش ، مواد نساجی و ابزار سوراخ دار مدل B و مدل A را استریل نماید. اتوکلاوهای این رده دارای پمپ وکیوم قدرتمندی است که می‌تواند تا حدود 0.9- بار خلاء ایجاد کند.
اتوکلاو 3 دقیقه ای که یک اصطلاح نادرست است یا اتوکلاوهای سریع (Fast)
در اتاق‌های عمل ، کلینیک‌ها و مراکز دندانپزشکی به منظور انجام عملیات استریلیزاسیون ، استفاده از اتوکلاوهای سریع (Fast) و در نتیجه با حجم کم توصیه می‌شود.
فرآیند استریل
کل مدت زمان کار دستگاه اتوکلاو از فشار دادن دکمه Start (شروع کار) تا پایان کار سیستم ، مجموع سه زمان: Preheating Time (زمان اولیه) ، Sterilization Time (زمان استریلیزاسیون) و Drying Time (زمان خشک شدن) است.
برنامه کامل استریل عبارت از 9 مرحله زیر است:
آبگیری - پیش خلاء - افزایش دما - استریل - تخلیه - پس خلاء - خشک شدن - یکسان سازی - پایان کار

اطمینان از استریل بودن بار مهم‌ترین مطلب در این رابطه است. بنابراین باید تمامی اتوکلاوهای ساخته شده تحت آزمون میکروبی و شیمیایی قرار گیرند. جهت تضمین و صحه گذاری استریلیزاسیون سه روش پیشنهاد شده است:
1) اندیکاتور بیولوژیکی و میکروبی (EZ TEST) جهت کنترل بار اعم از بقچه بندی شده یا نشده
2) تست BOWIE-DICK و تست PCD جهت کنترل تجهیزات
3) اندیکاتور شیمیایی بخار CROSS-CHECKS و 121c /134c جهت کنترل پک های بیمارستانی

چک روزانه اتوکلاو

سیستم کنترلر در دستگاه اتوکلاو بخار

پایش و اندازه گیری جهت کنترل ضروری است. اغلب دستگاه‌های اتوکلاو از یک میکروپروسسور برخوردار هستند که مسئولیت پایش و اندازه گیری دما و فشار را بر عهده دارد و چه بهتر که میکروپروسسور مجهز به سیستم عیب یابی هم باشد.
طرز چینش و بسته بندی کردن وسایل در اتوکلاو
- فضای فیزیکی دستگاه اتوکلاو باید به گونه ای طراحی گردد که ورود وسایل استریل از یک در و خروج آنها از در دیگر باشد.
- وسایل در داخل اتوکلاو باید عمودی قرار گیرند و فضای خالی بین آنها وجود داشته باشد که بخار به راحتی در میان آنها نفوذ کند.
- وزن بسته ها بهتر است 5 تا 7 کیلو باشد و ابعاد آن نیز بسیار کوچک یا بسیار بزرگ نباشد.
- استاندارد EN554 مربوط به کنترل دوره ای اتوکلاوهای بخار است. بر اساس این استاندارد محفظه دستگاه باید قابلیت جا دادن پانل هایی به ابعاد 300*300*600 میلیمتر و یا ضرایبی از این ابعاد را داشته باشد.
- تست‌های اتوکلاو طبق دستورالعمل داخل بسته‌ها گذاشته شود و پشت نوار تست تاریخ ، شیفت و شماره اتوکلاو نوشته شود. پس از درآوردن پک‌ها از اتوکلاو باید کاملا خشک باشد و با دست مرطوب پک‌ها جا به جا نشود.
- دیش ها و پک های عمل توسط افراد غیرمسئول به هیچ وجه نبایست بسته شود.
اهمیت وکیوم در اتوکلاو
وجود بسته‌های هوایی در ابزارآلات حفره‌دار نیز انکارناپذیر است. بنابراین باید راه حل مناسبی برای از بین بردن این بسته‌های هوایی ارائه شود. در این رابطه پمپ وکیوم ، تضمین استریلیزاسیون مناسب خواهد بود.

 وجود پمپ دو مزیت اصلی دارد:
1- قبل از شروع سیکل استریل جهت خارج کردن بسته‌های هوایی
2- در پایان عملیات دستگاه به منظور خشک کردن ابزارآلات
چند نکته مفید
- با توجه به فشاری که دستگاه در آن کار می‌کند ، لازم است درب اتوکلاو مجهز به سیستم قفل مکانیکی و نیز الکترومگنتیک باشد و تا زمانیکه فشار دستگاه به صفر نرسد ، درب دستگاه باز نشود.
- جنس چمبر حتی المقدور از جنس فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) باشد و المنت دور تا دور چمبر قرار گرفته باشد تا گرما کاملاً به طور یکنواخت توزیع گردد (در پایان عملیات دستگاه به منظور خشک کردن ابزارآلات وارد عمل خواهد شد)
- چاپگر به منظور مستندسازی عملیات استریلیزاسیون ، گزینه مناسبی در دستگاه‌های اتوکلاو است.
- نوع مطلوبی از اتوکلاوها مجهز به سیستم Water Clean است ، بدین ترتیب دستگاه به‌طور مستقیم به لوله کشی آب شهر متصل شده و نیاز به آب مقطر از میان می‌رود.
- اتوکلاوهای سریع (Fast) با کاهش زمان خشک‌کردن ، سرعت عملیات دستگاه را به مراتب افزایش می‌دهند.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

 

اتوکلاو کلاس B که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد،  ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به مدل های دیگر اتوکلاو ها متمایز میکند. به برخی از ویژگی های اتوکلاو دندانپزشکی توجه فرمایید:

 

دارای 4 سیکل کاری میباشد:

سیکل اول: در این سیکل ، دما 121 درجه سانتی گراد، فشار 1.2 بار و مدت زمان استریلیزاسیون با وکیوم حدود 15 دقیقه است.

سیکل دوم: در این سیکل، نیز دما 121 درجه سانتی گراد، فشار 1.2 بار میباشد ولی در اینجا بدون پمپ وکیوم، عمل استریلیزاسیون حدود 15 دقیقه زمان می برد.

سیکل سوم: در سیکل سوم ، دما 134 درجه سانتی گراد، فشار 2.1 بار و زمان لازم برای استریل کردن با پمپ وکیوم 3 دقیقه است.

سیکل چهارم(آخر): در این سیکل نیز دما و فشار مانند سیکل سوم خواهد بود. به این سیکل، سیکل سریع (fast)نیز میگویند که استریل سازی را پایان میدهد.

پمپ وکیوم قدرتمند این کلاس، بخار را به قسمت های مختلف وسایل مورد نظر میرساند و میکرو ارگانیسم ها را به خوبی از بین میبرد.

این اتوکلاو کلاس B و دیگر اتوکلاو، نسبتا کامل تر بوده و علاوه بر استفاده در آزمایشگاه و کلینیک های دندانپزشکی، در اتاق های عمل، کلینیک های زنان و زایمان و ارتوپدی و نیز بسیاری از مراکز درمانی دیگر، مورد استفاده قرار میگیرد.

مجهز به کنترل کننده مکانیکی و الکترونیکی فشار میباشد.

دارای صفحه نمایش لمسی و پرینتر حرارتی است.

مجهز به سیستم قفل مکانیکی درب بوده (به منظور اطمینان از بسته بودن درب دستگاه).

سیستم  در اتوکلاو کلاس B   کالیبراسون دما و فشار و سیستم خنک کننده حرارتی دارد.

در حجم های مختلف 18-22-50-75-100-130-300(لیتر) تولید و عرضه میشود.

و…



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

در حال حاظر یکی از ضروری ترین تجهیزات پزشکی به منظور استفاده در همه مراکز درمانی و آزمایشگاهی، دستگاه های استریل و ضد عفونی کننده لوازم پزشکی، محیط های کشت ، تجهیزات و غیره می باشد.

 

در زمینه استریل کردن تجهیزات پزشکی، دستگاه های اتوکلاو از مشهورترین و پرکاربردترین دستگاه های پزشکی می باشند که در انواع مختلف و کلاس های متفاوتی وجود دارند.

 

در این میان اتوکلاو کلاس B ، یک اتوکلاو کاربردی در بخش دندانپزشکی شناخته می شود که با توجه به عملکرد و کارایی این نوع اتوکلاو و به منظور برطرف کردن نیاز استریل کردن تجهیزات آنها، معمولاً در مراکز دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

لوازم و تجهیزات پزشکی در بخش دندانپزشکی از لحاظ سایز ، شکل ظاهری ،و شکاف و فرج های خاصی که در بعضی از آنها وجود دارد کاملا متفاوت می باشند که به علت همین تفاوت این تجهیزات را باید در شرایط خاص و ویژه ای به منظور استریل کردن قرار داد. حال دلیل اصلی اینکه از اتوکلاو کلاسB برای استریل کردن این شکل تجهیزات استفاده میشود وجود پمپ وکیوم و ایجاد خلأ در این مدل اتوکلاو است.

 

اتوکلاو کلاس B می تواند با استفاده از پمپ وکیوم به خوبی تمامی قسمت ها و محفظه های داخل یک ابزار دندانپزشکی را وکیوم کند و در آن خلأ ایجاد کند تا بخار بتواند به تمامی قسمت و سوراخ های آن قطعه پزشکی نفوذ کند و آن را به طور کامل استریل و ضدعفونی کند و باعث از بین بردن تمامی میکروب ها و میکرو ارگانیسم ها شود بخصوص در بعضی از ابزار ها که از دو قسمت متصل شده به هم تشکیل شدند مانند قیچی .

 

بر خلاف باور غلط بعضی افراد و مشتریان ، اتوکلاو کلاس B تنها در مراکز دندانپزشکی استفاده نمی شود . بلکه در بسیاری مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد مانند: اتاق عمل ، کلینیک های تخصصی زنان و زایمان، کلینیک ارتوپد، و بسیاری از مراکز پزشکی دیگر که پزشکان به آن نیاز پیدا می کنند.

 

 می توان گفت که اتوکلاو کلاس B یکی از کامل ترین و پرکاربرد ترین مدل اتوکلاو در بین کلاس های متفاوت آن است



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

انواع اتوکلاو:

اتوکلاو ها بر اساس نوع منبع حرارتی به 2 دسته اتکلاو های رومیزی گازی و اتوکلاو های برقی تقسیم میشوند و با توجه به نوع و دسته ابزارات قابل استریل به سه کلاس N,S,B طبقه بندی می شوند. در مورد اتوکلاو های بیمارستانی با توجه به وجود یا عدم وجود پمپ خلا در دستگاه به دو نوع پری و وکیوم دسته بندی میشوند.

 

اتوکلاو کلاس B :

این اتوکلاو نوعی از اتوکلاوهاست که میتواند تمامی انواع ابزار ها و وسایل پوشش دار و بدون پوشش دار ،مواد و ابزار نساجی ،ابزار سوراخ دار مدل A و B را استریل کند این دسته از اتوکلاو ها از پمپ وکیوم قدرتمندی برخوردار است که به همین دلیل میتواند تا حدود 0.9 بار خلاء ایجاد کند.دما و فشار تنظیم شده در این کلاس از اتوکلاو ها بر اساس استاندارد های بین المللی است و بر اساس این استاندارد ، ابزارآلات در دمای 121 درجه سانتیگراد با فشارbar 1.2 حداقل به مدت 15 دقیقه ،و در دمای 134 درجه با فشارbar 1.2 حداقل به مدت 3 دقیقه تحت تاثیر فرایند استریلیزاسیون قرار میگیرد. از نیاز های ضروری و مهم دنیای آزمایشگاهی و ضروری استریل کردن تجهیزات ، محلول ها ،محیط های کشت است .اتوکلاو کلاس B

کاربرد اتوکلاو کلاس B:

لوازم و تجهیزاتی که مربوط به مبحث استریلیزاسیون است اتوکلاو هاست که در کلاس های مختلف دسته بندی میشود. کلاس هایی که با دندان پزشکی و محیط آن مرتبط است ،اتوکلاو تایپ Bاست که با توجه به نیاز و خواسته ها و امکانات مراکز در اختیار آنها قرار می گیرد. از تفاوت هایی که اتوکلاو های B و Dدارند روش استریل کردن ، ابزارات و امکانات به کار رفته شده در فرایند تولید محصول میباشد. تجهیزاتی که مورد نیاز برای یک دندانپزشک است دارای ویژگی های مختلفی از لحاظ سایز، شکل و فرم ظاهری و ... میباشد که این ابزار و تجهیزات برای استریل شدن باید در یک شرایط خاص قرار گیرد،دلیل استفاده از اتوکلاو کلاس B برای استریل این تجهیزات وجود داشتن پمپ وکیوم در سیستم اتوکلاو دندانپزشکی است .این نوع از اتوکلاو به علت داشتن پمپ وکیوم و وجود داشتن خلا در محفظه درونی دستگاه باعث میشود که بخار به تمامی قسمت های داخل چمبر صورت میگیرد به صورتی که بخار به داخل کوچک ترین سوراخ ها و ناحیه هایی دو سطح متصل به هم دارند نفوذ می کند و باعث میشود میکرو ارگانیسم از بین برود.کاربرد اتوکلاو کلاس B :

دلیل پر کاربرد بودن اتوکلاو کلاس B:

برخی بر این باور هستند که اتوکلاو های نوع B تنها مربوط به حوزه دندان پزشکی نمی باشد زیرا اتاق های جراحی ،ارتوپد ها،متخصصین زنان و زایمان و شمار بسیاری از جامعه پزشکی به این کلاس از اتوکلاو ها احتیاج دارند پس می توان نتیجه گرفت اتوکلاو کلاس B جامع و کامل ترین نوع از لحاظ ساختاری در بین انواع کلاس اتوکلاو است. اتوکلاو آزمایشگاهی در مدل ها و شکل های داخل استوانه ای و داخل 4 گوش تولید میشوند که این فرصت را فراهم میکند که از بیشترین فضای داخل اتوکلاو استفاده کرد .اتوکلاو دندان پزشکی نوع b نسل جدیدی از خانواده استریل کننده ها میباشد که با به کارگیری از تکنولوژی محیط خلا و فشار بخار،عملکرد بالایی را فراهم می کند.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

مقدمه ای بر سیستمهای هیدرولیک و پنوماتیک اتوکلاو ایرانی 

امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ، انتقال قدرت آن هم به صورت کم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است در همین راستا بکارگیری سیال تحت فشار در انتقال و کنترل قدرت در تمام شاخه های صنعت رو به گسترش است.

 

استفاده از قدرت سیال به دو شاخه مهم هیدرولیک و نیوماتیک( که جدیدتر است ) تقسیم میشود .

از نیوماتیک در مواردی که نیروهای نسبتا پایین (حدود یک تن) و سرعت های حرکتی بالا مورد نیاز باشد (مانند سیستمهایی که در قسمتهای محرک رباتها بکار می روند) استفاده میکنند در صورتیکه کاربردهای سیستمهای هیدرولیک عمدتا در مواردی است که قدرتهای بالا و سرعت های کنترل شده دقیق مورد نظر باشد(مانند جک های هیدرولیک ، ترمز و فرمان هیدرولیک و…(

 

حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟

در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. طراحی ساده 2. قابلیت افزایش نیرو3. سادگی و دقت کنترل 4. انعطاف پذیری 5. راندمان بالا 6. اطمینان

سیستمهای مکانیکی،الکتریکی و پنوماتیک

 

اطمینان در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی قطعات محرک کمتری وجود دارد و میتوان در هر نقطه به حرکتهای خطی یا دورانی با قدرت بالا و کنترل مناسب دست یافت ، چون انتقال قدرت توسط جریان سیال پر فشار در خطوط انتقال (لوله ها و شیلنگ ها) صورت میگیرد ولی در سیستمهای مکانیکی دیگر برای انتقال قدرت از اجزایی مانند بادامک ، چرخ دنده ، گاردان ، اهرم ، کلاچ و… استفاده میکنند

 

در این سیستمها میتوان با اعمال نیروی کم به نیروی بالا و دقیق دست یافت همچنین میتوان نیرو های بزرگ خروجی را با اعمال نیروی کمی (مانند بازو بسته کردن شیرها و …) کنترل نمود.

استفاده از شیلنگ های انعطاف پذیر ، سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک را به سیستمهای انعطاف پذیری تبدیل میکند که در آنها از محدودیتهای مکانی که برای نصب سیستمهای دیگر به چشم می خورد خبری نیست. سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک به خاطر اصطکاک کم و هزینه پایین از راندمان بالایی برخوردار هستند همچنین با استفاده از شیرهای اطمینان و سوئیچهای فشاری و حرارتی میتوان سیستمی مقاوم در برابر بارهای ناگهانی ، حرارت یا فشار بیش از حد ساخت که نشان از اطمینان بالای این سیستمها دارد.

 

اکنون که به مزایای سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک در اتوکلاو ایرانی پی بردیم به توضیح ساده ای در مورد طرز کار این سیستمها خواهیم پرداخت.

برای انتقال قدرت به یک سیال تحت فشار (تراکم پذیر یا تراکم ناپذیر) احتیاج داریم که توسط پمپ های هیدرولیک میتوان نیروی مکانیکی را تبدیل به قدرت سیال تحت فشار نمود. مرحله بعد انتقال نیرو به نقطه دلخواه است که این وظیفه را لوله ها، شیلنگ ها و بست ها به عهده میگیرند

 

. بعد از کنترل فشار و تعیین جهت جریان توسط شیرها سیال تحت فشار به سمت عملگرها (سیلندرها یا موتور های هیدرولیک ) هدایت میشوند تا قدرت سیال به نیروی مکانیکی مورد نیاز(به صورت خطی یا دورانی ) تبدیل شود.

اساس کار تمام سیستم های هیدرولیکی و نیوماتیکی بر قانون پاسکال استوار است.

  • قانون پاسکال:

 

  1. فشار سرتاسر سیال در حال سکون یکسان است .(با صرف نظر از وزن سیال)

 

  1. در هر لحظه فشار استاتیکی در تمام جهات یکسان است.

 

  1. فشار سیال در تماس با سطوح بصورت عمودی وارد میگردد.

 

عملکرد سیستم های پنوماتیک اتوکلاو ایرانی

کار سیستمهای نیوماتیک مشابه سیستم های هیدرولیک است فقط در آن به جای سیال تراکم ناپذیر مانند روغن از سیال تراکم پذیر مانند هوا استفاده می کنند . در سیستمهای نیوماتیک برای دست یافتن به یک سیال پرفشار ، هوا را توسط یک کمپرسور فشرده کرده تا به فشار دلخواه برسد سپس آنرا در یک مخزن ذخیره می کنند، البته دمای هوا پس از فشرده شدن بشدت بالا میرود که می تواند به قطعات سیستم آسیب برساند لذا هوای فشرده قبل از هدایت به خطوط انتقال قدرت باید خنک شود. به دلیل وجود بخار آب در هوای فشرده و پدیده میعان در فرایند خنک سازی باید از یک واحد بهینه سازی برای خشک کردن هوای پر فشار استفاده کرد.

 

اکنون بعد از آشنایی مختصر با طرز کار سیستمهای هیدرولیکی و نیوماتیکی به معرفی جزای یک سیستم هیدرولیکی و نیوماتیکی می پردازیم.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاس b ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اتوکلاو بیمارستانی

اتوکلاو بیمارستانی به دو شکل تک درب ، دو درب تولید می شود.

دارای برد الکترونیکی دیجیتال

دارای چرخه کار در دمای 121 و 134 درجه سانتی گراد است

پرشر مکانیکی

مصرف برق 12 کیلووات ، سه فاز است

ورودی هوای اتاق با فیلتر HEPA (فیلتر بیولوژیکی)

شیر اطمینان ایتالیایی دارای گواهینامه CE و گواهینامه عملکرد ایتالیا

ورق اتوکلاو بیمارستانی به ضخامت 4 میلی متر با جکت به ضخامت 4 میلی متر

در ابعاد 200 و 300 لیتر تولید می شود

شرکت سلامت صنعت بو علی

این دستگاه ضدعفونی کننده بیمارستان  یا اتوکلاو بیمارستانی 12 ماه گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش دارد.

دارای ایزو 13485 (استاندارد مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی) و ایزو 9001 است



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb,اتوکلاو ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اولین قدم در استریلیزاسیون و اتوکلاو بخار  تجهیزات بیمارستان: نظافت

تمیز کردن مطمئناً اصطلاح خارجی نیست و در واقع همان معنایی است که در خانوارها یا رستوران ها به کار می رود. این به معنای از بین بردن تمام مواد خارجی قابل مشاهده است – از جمله گرد و غبار و خاک – با تمیز کردن تجهیزات بیمارستان با دست با صابون یا مواد شوینده. آب همچنین باید از اکثر میکروارگانیسم ها و باقی مانده های شیمیایی عاری باشد.

 

با تمیز کردن وسایل بیمارستان ، هدف اصلی کاهش بار زیستی (آلودگی اولیه) است. این شامل هر نوع جمعیتی از موجودات است که ممکن است اثری از آنها روی مواد ، محصولات و حتی بسته بندی ها بر جای بگذارد. بسته به نحوه استفاده از تجهیزات مورد نظر ، تمیز کردن ممکن است برای کاهش خطر زیست بار کافی باشد. با این حال ، همانطور که اشاره کردیم ، تمیز کردن فقط حداقل موارد را در درمان تجهیزات بیمارستانی و اتوکلاو بخار  خطرناک و غیر خطرناک نشان می دهد. این بدان معناست که در اکثر موارد ، تمیز کردن فقط اولین قدم در نتیجه ضدعفونی و استریلیزاسیون بخار وسایل بیمارستان است.

 

 

 

مرحله دوم در درمان مواد خطرناک بیمارستان: ضد عفونی کردن

گندزدایی مرحله بعدی در استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی است. ممکن است  بپرسید که تفاوت این با اتوکلاو بیمارستانی چیست (مرحله سوم و آخر ذکر شده در زیر). در حالی که ضد عفونی به معنای از بین بردن تمام میکروارگانیسم های زنده است. از بین بردن تمام اسپورهای باکتریایی مستلزم 100٪ اتوکلاو بیمارستانی به وسیله بخار است. دلیل این امر این است که دفع این باکتری ها بسیار دشوار است. زیرا در نوعی حالت خواب زمستانی وجود دارد و به آنها اجازه می دهد در سخت ترین شرایط مقاومت کنند. استقامت آنها تنها چیزی نیست که باید مورد توجه قرار گیرد ، زیرا برخی از اسپورهای باکتریایی مانند کزاز یا سیاه زخم می توانند بسیار خطرناک باشند.

 

 

 

دستگاه های ضد عفونی کننده بیمارستانی وجود دارند که می توانند هنگام درمان تجهیزات تماس با مایعات بدن ، کار را انجام دهند. اما همانطور که انتظار دارید تاکنون ، بیشتر اوقات کار انجام نمی شود مگر اینکه از دستگاه های ضدعفونی کننده بخار اتوکلاو بیمارستانی استفاده کنید.

 

 

 

مرحله سوم و نهایی در دست زدن به تجهیزات پزشکی خطرناک:  اتوکلاو بیمارستانی

سرانجام ، پس از اینکه دستگاههای بیمارستانی شما در دو مرحله آخر ضدعفونی قرار گرفتند ، موثرترین و رادیکال ترین فرآیند از بین بردن میکروب می تواند آغاز شود. این استریلیزاسیون است ، که به شما امکان می دهد همه میکروارگانیسم های خطرناک را بدون هیچ استثنایی از بین ببرید. ما تنها این را توصیه نمی کنیم. WHO به شدت به همه تجهیزات پزشکی توصیه می کند که وسایلی را که ممکن است با مایعاتی که از داخل بدن است تماس بگیرند ، استریل کنند.

 

 

 

قبل از شروع استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی، روش اصلی مرحله سوم شعله ور شدن باز بود. که جالب اینجاست که می توان آن را با تفت دادن حیوان روی آتش روشن مقایسه کرد. خوشبختانه ، دوران مدرن به ما اجازه داده است تا به سطح کاملاً جدیدی از ضد عفونی برسیم. که نه تنها موثرتر است بلکه در بیمارستان ها به صورت دستگاه های اتوکلاو بیمارستانی بسیار عملی تر است.

 

 

 

اتوکلاو بیمارستانی: اصل استریلیزاسیون ابزار در بیمارستان ها

استفاده از اتوکلاو بیمارستانی برای استریلیزاسیون تاکنون استاندارد جدیدی برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان شده است. به همین دلیل است که شرکت هایی مانند نور صنعت فردوس وظیفه خود را بر عهده دارند تجهیزات پزشکی را با تجهیزات پیشرفته استریلیزاسیون بیمارستان ارائه دهند. ماشین آلات ما بسیار کارآمد ، سازگار با محیط زیست و همچنین کاربرپسند هستند.

 

 

 

بنابراین این اتوکلاو های بیمارستانی چگونه کار می کنند؟ به یک زودپز فکر کنید: دستگاه های ضدعفونی کننده بخار مدرن مانند ما چرخه های مختلفی را اجرا می کنند که می تواند انواع مواد را ضدعفونی کند. بسته به نیاز و اندازه مرکز پزشکی خود ، می توانید از بین دستگاه های ضدعفونی کننده بخار متوسط ​​و اتوکلاو های بزرگ انتخاب کنید. در هر صورت ، اگر به دنبال حداکثر ایمنی ممکن از بیماران و همکاران خود هستید، مأموریت شما انجام نمی شود تا زمانی که بتوانید از طریق استریلیزاسیون به وسیله اتوکلاو بیمارستانی عمل کنید.

 

 

 

ما برای انواع امکانات پزشکی ، از آزمایشگاه ها و کلینیک ها گرفته تا بزرگترین بیمارستان ها ، راه حل هایی داریم.

 

چرا انتخاب ضد عفونی کننده های بزرگ اتوکلاو بخار بیمارستانی سلامت صنعت بوعلی را که برای درمان تجهیزات پزشکی خطرناک در بیمارستان ها ایده آل هستند ، بررسی نمی کنید؟ به لطف ظرفیت عظیم آنها ، اگر شما نیاز به مقابله با حجم عظیمی از زباله های پزشکی در محل دارید ، کاملاً عالی هستند!



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

كنترل كیفی اتوكلاو بیمارستانی

 

اندیكاتور های شیمیایی ، فیزیكی و بیولوژی برای بررسی دما و زماناتوكلاوبه صورت تجاری وجود دارد. شاخص شیمیایی به صورت نوار های اتوكلاو (چسب اتوكلاو) یا بسته های پزشكی هستند كه وقتی به دمای معنی رسیدند تغییر رنگ می دهند. برای مثال : دارای نوار های سیاه در زمینه سفید هستند كه بر روی موادی كه می خواهند اتوكلاو شوند زده مي‌شود و اگر اتوكلاو درست كار كرده باشد در دمای ۱۲۱ درجه نوار های سیاه از بین مي‌روند . اندیكاتور های بیولوژی شامل اسپر باكتری هایی هستند كه به حرارت مقاوم هستند.

 

وزن ، دما و فشار اتوکلاو

 

اتوکلاوها بر اساس نوع کاری که انجام می‌دهند دارای وزن های مختلفی هـستند. محدوده وزن اتوکلاو رومیزی معمولاً بین ۲۰ تا ۶۰ کیلوگرم متغیر است.

دما و فشار در اتوکلاو مطابق استانداردهای بین‌المللی توسط کارخانه سازنده تنظیم می‌شود. بر اساس استاندارد در دمای ۱۲۱ درجه سانتیگراد و فشار ۱/۲ بار ابزارآلات باید حداقل به مدت ۱۵ دقیقه ، تحت فرآیند استریلیزاسیون قرار گیرند و در دمای ۱۳۴ درجه سانتیگراد و فشار ‌۲/۱ بار مدت زمان استریلیزاسیون حداقل ۳ دقیقه است.

 

ویژگی‌های دستگاه اتوكلاو بیمارستانی مناسب 

 

heart meterسیکل‌های سریع که باعث شود وسایل آماده به استریل را با صرف زمان کم استفاده نمود.

 

heart meter قابلیت کاربری آسان برای کاربر (User Friendly)

 

heart meter افزایش بررسی و پایش نتایج استریلیزاسیون جهت تثبیت مستندسازی

 

heart meter طول عمر بالا و هزینه نگهداری کم

 

heart meter پمپ خلاء جهت جابجایی هوا با سرعت بالا

 

heart meter داشتن حالت آماده به‌کار به علت پیش گرم بودن اتوکلاو

 

heart meter در دسترس بودن تمامی قسمت‌های اتوکلاو جهت سرویس و نگهداری

 

heart meter خدمات و سرویس مناسب و سریع

 

heart meter داشتن استانداردها و تأییدیه های لازم

 

heart meter دارا بودن برنامه استریل با تنوع زمانی و تنوع دمایی

 

heart meter داشتن کنترلر با قابلیت کالیبراسیون و دقت بالا و دریافت دقیق نتایج استریلیزاسیون

 

heart meter امکان نصب پرینتر جهت تکمیل مستندات سیکل ها با سنسور دمای جداگانه

 

heart meter امکان پایش دما و فشار

 

heart meter داشتن کنترل سطح آب (قطع کار در صورت کمبود آب)

 

heart meter علائم هشداردهنده در صورت خارج شدن از شرایط استریل و قطع سیکل استریل

 

heart meter محفظه ، جداره و مولد با دوام بالا

 

heart meter داشتن میکروسوئیچ درب (در صورت باز بودن درب سیکل شروع نشود)

 

heart meter داشتن کنترلر دما که در صورت افزایش دما (بالاتر از شرایط استریل) سیکل را قطع نماید.

 

heart meter داشتن شیر اطمینان که در صورت بالا رفتن فشار (بالاتر از شرایط استریل) قطع خواهد کرد.

 

پارامترهای مهم در یک دستگاه اتوکلاو بخار

 

heart meterمیزان مکش هوا

 

heart meter اندازه و جنس چمبر

 

heart meter نحوه بارگذاری و کنترل دستگاه

 

heart meter دامنه دمایی

 

heart meter سیکل گراویتی و دمایی

 

heart meter شرایط هشدار (نوع نشانگر)

 

heart meter مدیریت اطلاعات (مثلا رکوردر) و پرینتر

 

heart meter نحوه کار (اتوماتیک یا دستی)

 

heart meter فشار بخار و برق مورد نیاز

 

heart meter ویژگی حفاظت از محیط زیست

 

heart meter قیمت دستگاه و زمان تحویل

 

heart meter ارسال، نصب و آموزش (رایگان است یا نه)

 

heart meter پالس تزریق – تخلیه بخار VAC

 

heart meter استانداردها و تأییدیه ها (FDA ، CE و …)

 

heart meter مدت گارانتی و خدمات پس از فروش

 

heart meter تأییدیه رضایت مندی از مراکز نصب و استفاده شده

 

روش‌های استریل

 

روش‌های مختلفی برای استریلیزاسیون وجود دارد:

 

heart meter روش استفاده از بخار (گرمای مرطوب)

 

heart meter روش استفاده از هوای خشک (گرمای خشک)

 

heart meter اتیلن اکساید

 

heart meter روش پلاسما و روش‌های دیگر

 

روش استفاده از بخار (اتوکلاو) قابل کنترل ، آسان ، بدون باقیمانده ، سریع ، قابل انبار ، معتبر ، دارای نشانگر (Indicator) است و از آنجا که در مقایسه با سایر روش‌ها به ابزارآلات آسیب کمتری می‌رساند ، به اعتقاد برخی به عنوان بهترین روش استریل در نظر گرفته شده است.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

کیفیت دستگاه اتوکلاو ایرانی چگونه است؟

 

دستگاه اتوکلاو تولید ایران بخصوص کلاس N بدلیل شباهت به زود پز های رایج و تجربه شرکت های ایرانی در ساخت قطعات این دستگاه، اتوکلاو ایرانی کیفت قابل قبولی دارد. اتوکلاو ها المان های الکتریکی زیادی ندارند و قیمت اصلی این دستگاه ها استیل به کار رفته در آنها است لذا خرید دستگاه ایرانی صرفه اقتصادی زیادی برای آزمایشگاه های داخلی دارد.

 

تفاوت اتوکلاو و فور درچیست؟

 

دستگاه اتوکلاو وظیفه استریل سازی با بخار آب را دارد و فور یا آون وظیفه گرم نمودن نمونه آزمایش را تا دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس دارد و این عملیات تحت فشار اتمسفر است درحالیکه در اتوکلاو تحت فشار ۱ بار عملیات صورت می پذیرد.

 

ارسال دستگاه اتوکلاو ایرانی توسط رویان ایران چند روزه انجام می شود؟

 

دستگاه اتوکلاو های سطلی معمولا به صورت آماده می باشند و یا نهایتا ۱ هفته زمان ساخت آنها به طول می انجامد، درحالیکه عملیات ساخت دستگاه اتوکلاو کلاس B تا یک ماه زمان می برد.

 

قیمت دستگاه اتوکلاو در چه رنجی می باشد؟

 

در شش ماهه دوم سال ۹۹ قیمت دستگاه اتوکلاو ایرانی کلاس N سطلی در بازه ی ۷.۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای اتوکلاو های ۲۵، ۵۰، ۷۵ و  ۱۰۰ لیتری می باشد و اتوکلاو های کلاس B از ۲۵ میلیون تومان شروع شده و تا چند صد میلیون تومان معامله می شود.

 

خرید اتوکلاو با چه ضمانتی صورت میگیرد؟

 

خرید دستگاه اتوکلاو ایرانی با ۱ سال ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش در سلامت صنعت بو علی صورت می‌گیرد. دستگاه اتوکلاو سطلی نیاز به نصب توسط شرکت ندارد و به راحتی دستگاه آماده کار می باشد. اما نصب اتوکلاو کلاس B در محل صورت می پذیرد.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

کاربردهای اتوکلاو ایرانی 

اتوکلاوهای استرل سازی به‌طور گسترده‌ای در میکروبیولوژی، پزشکی، پودیاتری، خالکوبی، سوراخ‌کاری بدن، داروهای دامپزشکی، قارچ‌شناسی، عمل جراحی، دندانپزشکی و ساخت پروتز استفاده می‌شوند. آنها بسته به اندازه چیزی که استریل می‌کنند در اندازه و عملکرد متفاوت هستند و گاهی اوقات در صنایع شیمیایی و مواد غذایی قرع نیز نامیده می‌شوند.

 

بارهای معمول شامل ظروف آزمایشگاهی، تجهیزات و زباله، ابزار جراحی و زباله‌های پزشکی است. کاربرد جدید فزاینده ای از اتوکلاوها، عملیات پیش-دفع و استریلیزاسیون مواد زائد مانند زباله‌های بیمارستانی است. این دسته از اتوکلاوها عمدتاً تحت همان اصول اتوکلاوهای معمولی عمل می‌کنند که قادر به خنثی کردن عوامل بالقوّه عفونی با استفاده از بخار آب در فشار بیش از حد است. نسل جدیدی از مبدل‌ها موجود است که می‌توانند ضایعاتی مانند رسانه‌های کشت، مواد لاستیکی، لباس، پانسمان، دستکش و غیره را بدون داشتن مخزن فشار استریل کنند. این امر به ویژه در مورد موادّی که نمی‌توانند دمای بالای یک اجاق گاز را تحمّل کنند بسیار حائز اهمّیّت است.

 

کلاس بندی اتوکلاو

اتوکلاو کلاس N یا اتوکلاو سطلی: اتوکلاو های سطلی ظاهری شبیه به زودپز دارند و می توانند شیشه آلات آزمایشگاه و وسایل فلزی و موادی محیط متخلخل نباشند را می تواند در مدت زمان مشخصی در دمای حدود ۱۲۰ درجه سلسیوس و فشار ۱.۲ bar استریل کند

 

اتوکلاو ایرانی کلاس B یا اتوکلاو دندانپزشکی: این دسته از اتوکلاو ها دارای سیستم ها پیشرفته پری وکیوم و سیستم فشار و دمای بالا برای استریل سریع مواد می باشد. در این مدل از اتوکلاو ها می توان محیط متخلخل را نیز استریل کرد. اتوکلاو های دندانپزشکی سیکل سریع دارند و می توانند در حدود ۱۰ دقیقه ست جراحی و مواد را استریل کنند.[۵]

 

حذف هوا از مخزن

بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود قبل از فعال شدن اتوکلاو تمام هوای داخل محفظه از آن خارج شود، چرا که هوا یک عامل بسیار ضعیف در استریل کردن است. بخار در دمای ۱۳۴ درجه سلسیوس می‌تواند در مدت سه دقیقه همان سطح استریلی را به دست آورد که هوای گرم ۱۶۰ درجه سلسیوس می‌تواند در دو ساعت به آن سطح برسد. روش‌های حذف هوا عبارتند از:

 

جابجایی به سمت پایین (یا نوع گرانشی): بخار پس از وارد شدن به محف‍ظه، ابتدا مناطق بالایی را پر می‌کند، چرا که چگالی آن کمتر از هوا است. این فرایند هوا را به پایین فشرده می‌کند، و آن را از طریق تخلیه ای که اغلب شامل سنسور دما است، بیرون می‌کند. تنها زمانی که تخلیه هوا کامل شود، عمل تخلیه متوقف می‌شود. جریان معمولاً توسط یک تله بخار یا یک شیر برقی کنترل می‌شود، اما گاهی اوقات نیز از سوراخ‌های تخلیه استفاده می‌شود که اغلب با یک شیر برقی همراه است. مادامی که بخار و هوا مخلوط می‌شوند، می‌توان مخلوط را از مکان‌هایی غیر از پایین به بیرون راند.

 

پالایش با بخار: رقیق سازی هوا با استفاده از یک سری از پالس‌های بخار، که در آن اتاق به صورت متناوب تحت فشار قرار داده شده و سپس تا فشار اتمسفر کاهش می‌یابد.

 

پمپ‌های خلاء: یک پمپ خلاء هوا یا مخلوط هوا و بخار را از محفظه خارج می‌سازد.

 

چرخه بالای اتمسفری: با یک پمپ خلاء به دست می‌آید. این چرخه با ایجاد یک خلاء شروع می‌شود و سپس یک پالس بخار و سپس یک خلاء و سپس یک پالس بخار. تعداد پالس‌ها به اتوکلاو و چرخه انتخاب شده بستگی دارد.

 

چرخه زیر اتمسفری: شبیه به چرخه بالای اتمسفری است، با این تفاوت که فشار محفظه هرگز بیش از فشار اتمسفر بالا نمی‌رود تا زمانی که فشار محفظه آنقدر بالا برود تا به دمای استریلیزه برسد.

 

چرخه استریلیزاسیون اتوکلاو ایرانی

مرحله ۱: تزریق بخار به درون محفظه جکت جهت گرم شدن چمبر

مرحله ۲: وکیوم متوالی چمبر اتوکلاو و تزریق بخار به درون آن جهت آماده‌سازی محتویات

مرحله ۳: زمان نفوذ گرما به درون محتویات چمبر

مرحله ۴: زمان نگهداری دمای تعیین شده جهت استریل

مرحله ۵: زمان پایین آمدن دمای محفظه اتوکلاو و تخلیه (وکیوم) داخل چمبر



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

نکات و نحوه راه اندازی اتوکلاو بیمارستانی 

اگر از اتوکلاو درهای لولایی استفاده می کنید، در را کاملاً ببندید، پین های قفل را درگیر کرده و مکانیسم قفل را بچرخانید تا از حرکت باز بماند. توجه داشته باشید که از نیروی شدید روی مکانیسم قفل استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند به واشر یا مکانیزم داخلی قفل درب آسیب برساند. به سادگی مکانیسم قفل را سفت کنید تا زمانی که دیگر نتوان آن را سفت کرد.

 

چرخه مناسب برای کالاهای داخل محفظه (مانند جاذبه، مایع یا خلاء) را انتخاب کنید. هنگام انتخاب یک چرخه، به خاطر داشته باشید که چرخه‌های جاذبه و خلاء می‌توانند باعث جوشاندن مواد مایع در داخل محفظه شوند. چرخه های خلاء ممکن است برای استریل کردن کالاهای متخلخل یا کیسه ای کافی نباشد. چرخه مایعات بیشتر طول می کشد، اما به کالاهای مناسب برای چرخه جاذبه، مانند ظروف شیشه ای یا ابزار دقیق فلزی آسیب نمی رساند.

 

برای کمک در انتخاب پارامترهای چرخه صحیح، به کتابچه راهنمای اتوکلاو مراجعه کنید. دفترچه راهنمای اتوکلاو باید همیشه در نزدیکی اتوکلاو باشد.

توجه: اتوکلاو بیمارستانی آزمایشگاهی بزرگتر مجهز به جکت های گرم شونده هستند. مهم است که قبل از اجرای یک چرخه به دستگاه زمان کافی برای رسیدن به دما داده شود (بسته به اندازه اتوکلاو ممکن است تا یک ساعت طول بکشد).

 

اتوکلاوهای سیستم استریلایزر تلفیقی شامل یک تایمر روشن/خاموش خودکار به نام EcoCalendarTM است که به شما امکان می‌دهد دستگاه را طوری تنظیم کنید که در زمان‌های خاصی از روز روشن یا خاموش شود – به عنوان مثال، می‌توان دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کرد که هنگامی که اولین کارگر وارد ساختمان شد روشن شود.

 

پس از شروع چرخه سعی نکنید درب اتوکلاو را باز کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، درب های اتوکلاو دارای مکانیزم قفل مکانیکی هستند که می تواند توسط نیروی شدید آسیب ببیند. این مکانیسم تا زمانی که فشار داخل محفظه از بین نرود، از بین نمی رود. حتی چند پوند در هر اینچ مربع فشار روی اتوکلاو می تواند خطر ایمنی شدیدی را برای کاربر ایجاد کند و با نیروی کافی، قفل ایمنی می تواند شکسته شود.

 

اگر مشکوک به مشکلی در اتوکلاو هستید، چرخه را با استفاده از کنترلر یا دکمه توقف اضطراری (که یک ویژگی استاندارد در همه دستگاه های ضدعفونی کننده است متوقف کنید. قبل از باز کردن قفل درب، صبر کنید تا دما و فشار هر دو به محدوده ایمن برگردند.

 

هنگامی که چرخه کامل شد و فشار داخل اتوکلاو به محدوده ایمن کاهش یافت، مطمئن شوید که کسی نزدیک دستگاه نمی ایستد و در را چند سانتی متر باز کنید. این امر اتوکلاو را قادر می‌سازد تا هواگیری انجام دهد و وسایل خنک شوند.

 

اگر بالای اتوکلاو بیمارستانی هود بخار وجود دارد، مطمئن شوید که در باز است و بخار داخل محفظه به بیرون باز می شود.

اجازه دهید بخار به مدت 10 دقیقه خارج شود و وسایل خنک شوند.

 

مایعات می توانند با چرخه های اتوکلاو به دلیل فشار زیاد که نقطه جوش را بالا می برد، فوق العاده گرم شوند. برای کاهش خطر سوختگی ظروف مایع را دست نزنید یا درپوش را در حین تخلیه بردارید.

 

همه اجناس را در محلی قرار دهید که به وضوح نشان دهد اقلام داغ هستند و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شوند. درب اتوکلاو را ببندید و پین های قفل را درگیر کنید.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

انواع مختلف اتوکلاوها بر اساس عملکرد

همه اتوکلاو بخار با دمای بالا و فشار بالا برای استریل کردن تجهیزات پزشکی و ضایعات استفاده می کنند. عملکرد آنها نشان می دهد که چگونه باید بارگیری شوند و چگونه بخار موجود در محفظه خود را برای استریل کردن وسایل داخل چمبر فشار می دهند.

 

 

 

اتوکلاوهای عمودی

این نوع اتوکلاوها با باز کردن درب بالایی خود بارگیری می شوند. به خصوص برای استفاده در آزمایشگاه یا در کلینیک های کوچکتر با فضاهای تنگ مناسب هستند. به این ترتیب، آنها همچنین دارای اتاقکی با ظرفیت کم هستند.

 

 

 

اتوکلاوهای افقی

اتوکلاوهای افقی دستگاه های استریل کننده بخار بارگیری از جلو با محفظه ای با ظرفیت بیشتر هستند. زمانی که فضای موجود زیادی وجود دارد، و شما نیاز به استریل وسایل زیادی در روز دارید، این مورد برای کاهش فشار بر کارکنان پزشکی استثنایی است.

 

 

 

اتوکلاوهای جابجایی گرانشی

یکی از متداول ترین نوع اتوکلاوها که به استفاده از بخار متراکم برای خروج هوا از محفظه دستگاه متکی است. آنها برای استریل وسایل اساسی مانند ابزارهای جراحی مسطح و انواع خاصی از ضایعات خطرناک زیستی مناسب هستند، اما به اندازه اتوکلاوهای از پیش خلاء شده همه کاره نیستند.

 

 

 

اتوکلاوهای پیش خلاء (prevac)

این نوع اتوکلاو از پمپ خلاء استفاده می کند تا تمام هوا را از محفظه اتوکلاو خارج کند و امکان نفوذ بهتر بخار و استریل کردن مواد بیشتر و بارهای پیچیده مانند محصولات نساجی پزشکی، بارهای متخلخل، قطعات بزرگتر تجهیزات و حتی اشیاء را فراهم می کند. ساخته شده از پلی اتیلن با چگالی بالا مانند سرنگ های تیز و نوک پیپت.

 

 

 

 

 

انواع مختلف اتوکلاو بخار بر اساس کلاس

روشی واضح تر برای دسته بندی انواع مختلف ماشین های اتوکلاو طبقه بندی براساس کلاس کاری است. کلاس استریل کننده بخار نشان می دهد که چقدر همه کاره است: به عبارت دیگر، نشان می دهد که چه نوع وسایلی را می توان با آن استریل کرد.

 

 

 

اتوکلاوهای کلاس  N

اینها اساساً اتوکلاوهای جابجایی گرانشی ساده هستند که فقط بخش خاصی از هوای داخل محفظه دستگاه را حذف می کنند. برای درمان بارهای ساده تر مانند ابزارهای پزشکی تختی شکل طراحی شده است.

 

 

 

اتوکلاوهای کلاس  S

نوع دیگری از اتوکلاو جابجایی گرانشی که از دیواره ای از بخار متراکم استفاده می کند، اما با تکرار ۳ باره این فرآیند، در واقع می تواند تمام هوا را از محفظه خارج کند و به همین ترتیب، می تواند ابزارهای کیسه ای و بارهای متخلخل را استریل کند. با این حال، هنوز همه کاره تر از بقیه اتوکلاوها نیست و به سرعت اتوکلاو کلاس B هم نیست.

 

 

 

اتوکلاوهای کلاس  B

اتوکلاوهای پیش خلاء ممتاز که می توانند بیشتر مواد را استریل کنند و همچنین با خارج کردن هوا از محفظه خود با یک پمپ وکیوم قدرتمند بسیار سریع این کار را انجام می دهند. برخی از مدل‌ها از فناوری مدرن بهترین بهره را می‌برند و با فرآیندی کاملاً خودکار عمل می‌کنند: این سهولت استفاده و اثربخشی آن‌ها را برای انواع امکانات پزشکی بسیار جذاب می‌کند.

 

انواع مختلف اتوکلاو بخار طبقه بندی شده بر اساس اندازه (ظرفیت)

در اینجا یک دسته بندی است که بسیار ساده است، اما مطمئناً توجه به آن را کم اهمیت نمی کند. اندازه اتوکلاو نیز یک فاکتور کلیدی است که باید در نظر گرفته شود: انتخاب صحیح در اینجا به میزان زباله ای که هر روز شما باید استریل کنید و همچنین به میزان فضای موجود بستگی دارد.

 

 

 

استریل کننده های بخار بزرگ

ظرفیت این نوع اتوکلاوها معمولا بین 110 تا 880 لیتر است. ایده آل برای مراکز پزشکی بزرگ مانند بیمارستان ها که روزانه مقدار قابل توجهی زباله تولید می کنند و نیاز به استفاده از ابزار و تجهیزات پزشکی زیادی برای درمان بیماران دارند.

 

 

 

دستگاه های استریل کننده بخار سایز متوسط

ظرفیت این نوع اتوکلاوها معمولا بین 75 تا 200 لیتر است. یک انتخاب عالی برای کلینیک های دندانپزشکی و سایر کلینیک ها، کاربردهای بیوتکنولوژیکی یا برای سالن های عمل در بیمارستان ها.

 

 

 

دستگاه های استریل کننده بخار کوچک (رومیزی).

ظرفیت این نوع اتوکلاوها معمولاً در حدود 25 لیتر جابجا می شود. این دستگاه های ضدعفونی کننده بخار جمع و جور برای تجهیزات کوچکتر با فضای محدود در دسترس کاملاً مناسب هستند و نیازی به استریل کردن ابزارهای پزشکی زیادی در روز ندارند.

 

عوامل بالا نرفتن دمای اتوکلاو

کاربران اتوکلاو این توانایی را دارند که چرخه های استریلیزاسیون را بر اساس تعدادی پارامتر از جمله دمای استریلیزاسیون به صورت سفارشی تنظیم کنند. اگر اتوکلاو نتواند در مدت زمان لازم برای اجرای چرخه استریلیزاسیون به دمای تعیین شده برسد، یا چرخه را متوقف می کند یا زنگ هشدار (یعنی زنگ دمای پایین) را به صدا در می آورد.

 

چند دلیل وجود دارد که چرا اتوکلاو ممکن است نتواند در مدت زمان معین به دمای استریلیزاسیون برسد. برای مثال، شاید منبع تغذیه مولد بخار روشن نباشد. برخی از مدل‌های اتوکلاو از ژنراتورهای بخار یکپارچه استفاده می‌کنند که در زیر محفظه اتوکلاو قرار دارند. این نوع مولد بخار معمولاً به منبع برق با ولتاژ بالا خود متصل می شود، که می تواند زمانی که بقیه دستگاه هنوز روشن است خاموش شود. اگر کاربر متوجه نشود که منبع تغذیه ژنراتور خاموش است، در حالی که به نظر می رسد بقیه دستگاه استریل کننده روشن است، این امر مانع از رسیدن دستگاه استریل کننده به دمای تعیین شده می شود.

 

دلایل دیگری که چرا اتوکلاو ممکن است به دمای استریلیزاسیون نرسد عبارتند از:

 

مولد بخار نیاز به تعمیر دارد.

یک گرفتگی در تخلیه محفظه وجود دارد (یعنی صافی تخلیه محفظه را بررسی کنید) که از خروج هوا از محفظه و رسیدن بخار به فشار و دمای مناسب جلوگیری می کند.

دمایی که کاربر وارد کرده است از حداکثر دمای مجاز اتوکلاو بیشتر است.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

عملکرد دستگاه اتوکلاو بیمارستانی  :

پس از قرار دادن تجهیزات داخل محفظه درونی (Chamber) و بستن درب اتوكلاو ، مقداری هوا داخل آن باقی می ماند که باید توسط پمپ های وکیوم تخلیه شود. علت آن این است كه هوای گرم در مقایسه با بخار به مدت زمان زیادی برای استریل كردن نیاز دارد . برای مثال : بخار در دمای ۱۳۴ درجه سانتی گراد به ۳ دقیقه وقت برای استریل كردن مواد نیاز دارد در حالی كه هوای گرم ۱۶۰ درجه سانتی گراد در همان شرایط به دو ساعت وقت نیاز دارد.

سپس بخار آب تولید شده  در اتوکلاو بیمارستانی توسط منبع مولد بخار، وارد محفظه بیرونی(Jacket) می شود و پس از آنکه فشار و دمای آن به مقدار مشخصی رسید، وارد محفظه درونی (Chamber) می شود و تمام تجهیزات موجود در آن را در مدت زمان مشخصی استریل می‌کند. سپس از طریق لوله خروج (Exhaust pipe) از قسمت پایین دستگاه خارج می‌شود.به منظور خشک کردن تجهیزات، هوا و بخار آب داخل محفظه درونی (Chamber) از طریق پمپ وکیوم تخلیه می شود و در مرحله آخر با ورود مجدد هوا به محفظه درونی (Chamber) فشار آن با فشار بیرون برابر می شود.

 

در طول این فرآیند یک قفل محکم از خروج بخار محفظه درونی (Chamber) جلوگیری می‌کند و یک شیر کنترل کننده فشار درون محفظه را کنترل می‌کند.

معمولا زمان موردنیاز برای فرآیند استریلیزاسیون و از بین بردن بیشتر میکروارگانیسم‌ها حداقل ۳ دقیقه و حداکثر۲۰-۱۵ دقیقه است. زمان دقیق استریل کردن وابسته به اندازه تجهیزات و میزان آلودگی آنها و همچنین جریان بخار موجود در اتوکلاو است.

 

برخی از اتوکلاو بیمارستانی از گازهای دیگر به جای بخار برای انجام واکنش‌های شیمیایی خود استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

کیفیت بخار اتوکلاو بخار به دو عامل بستگی دارد

سطح گازهای غیر قابل تراکم

 

سطح رطوبت

 

ترکیب مطلوب بخار درون اتوکلاو 3٪ مایع و 97٪ گاز است. هرگونه تغییر در درصد رطوبت باعث افزایش یا کاهش زمان استریل سازی می شود. در عمل ، زمان استریل سازی با توجه به شرایط بهینه بخار و توانایی بخار در انتقال انرژی به بار غیر استریل قبل از استریل سازی محاسبه می شود. از این گذشته ، یکی از مهمترین مزایای استریلیزاسیون اتوکلاو بخار این است که به دلیل ظرفیت بخار برای انتقال انرژی ، به زمان و گرمای کمتری نسبت به یک دستگاه ضدعفونی گرمای خشک احتیاج دارد.

 

رطوبت کمتر از 3٪ بخار خشک یا گرم شده تولید می کند. این بخار باعث افزایش زمان استریل سازی می شود زیرا قابلیت انتقال انرژی را کاهش می دهد. بخار گرم شده رطوبت را تقریباً 0٪ کاهش می دهد و اتوکلاو را به یک اجاق گرمای خشک تبدیل می کند.

 

با این وجود رطوبت بیش از 3٪  بخار اشباع یا مرطوب ایجاد می کند که به فشار و دمای استریل سازی بیشتری نیاز دارد. بخار مرطوب همچنین در پایان فرآیند استریل سازی مدت زمان خشک شدن را افزایش می دهد.

 

محفظه های اتوکلاو بخاراکثراً استوانه ای هستند زیرا استوانه ها  قادر به تحمل فشار شدیدی نسبت به مکعب های هستند که لبه های آنها ضعیف بوده و به راحتی شکسته میشوند.

 

زمان مورد نیاز برای استریل سازی تجهیزات بیمارستانی و جراحی بستگی به عوامل مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

 

میزان آلودگی (مواد با میزان بالای آلودگی به زمان طولانی تر به استریل شدن نیاز دارند زیرا میکروب های بیشتری دارند)

 

نحوه  کارکرد اتوکلاو بخار (اگر بخار بتواند آزادتر گردش کند ، اتوکلاو سریعتر و مؤثرتر عمل خواهد کرد)



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alitala

اتوکلاو کلاس b در کجا کاربرد دارند؟

یک اتاق اتوکلاو با گرم شدن در بالاترین نقطه جوش ، ابزارهای پزشکی یا آزمایشگاهی را استریل و ضدعفونی می کند.

 

در اکثر کلینیک ها اتوکلاوهایی از جنس میزهای کوچک وجود دارد که بسیار شبیه اجاق های مایکروویو هستند.

 

بیمارستان ها از اتوکلاو کلاس b بزرگ استفاده می کنند ، که به آن اتوکلاو افقی نیز می گویند. آنها معمولاً در بخش خدمات استریل مرکزی (CSSD) قرار دارند و می توانند تعداد زیادی از ابزارهای جراحی را در یک چرخه استریل سازی پردازش کنند و تقاضای مداوم تجهیزات استریل در اتاقهای عمل و بخش های اورژانس را برآورده سازند.

 

بیمارستان ها از اتوکلاو به عنوان یک فناوری اصلی و مهم برای مدیریت پسماندها استفاده می کنند که در آن از استریل سازی بخار که روشی مقدماتی و مقرون به صرفه برای تصفیه فاضلاب بیوشیمی است استفاده میشود. اتوکلاوها در درمان ضایعات پزشکی عفونی کمک می کنند و از استراتژیهای مهم پزشکی هستند زیرا باعث استریل سازی و خشک کردن تجهیزات جراحی و سایر تجهیزات پزشکی می شوند.

 

بیمارستان ها از اتوکلاو بزرگی استفاده می کنند که شبیه به ماشین ظرفشویی است. این اتوکلاو بیمارستانی می توانند تعداد زیادی از ابزارهای جراحی را در یک چرخه واحد پردازش کنند.  اتوکلاو در بیمارستان ها نیز برای پانسمان ، ملافه ، دستکش لاستیکی یا هر ماده دیگری که برای جلوگیری از آلودگی باکتری ها و سایر آلودگی ها استفاده می شود ، کاربرد دارد.

 

اتوکلاوهاهمچنین در کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی ، جراحی و اتاق های عمل ، کلینیک های دامپزشکی و بخش مراقبت های ویژه بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نحوه تولید بخار و عوامل موثر بر کیفیت بخار

بخار عامل اصلی استریل سازی دستگاه اتوکلاو است. در مجموعه روشهای استریلیزاسیون تولید بخار روشی ایده آل برای از بین بردن میکروارگانیسم هایی مانند باکتری و اسپور است.

 

دو منبع بخار وجود دارد که برای پردازش استریل مورد استفاده قرار می گیرند:

 اتوکلاو کلاس b

سیستم های دیگ بخار بیمارستانی و دیگهای بخار برقی که دارای خاصیت های مختلفی هستند. در هر دو مورد ، تأمین آب تصفیه شده برای از بین بردن کل مواد جامد محلول (TDS) ضروری است و هر سيستم بايد طراحي ، نظارت و نگهداري شود تا از كيفيت ، خلوص و مقدار بخار ارائه شده براي پردازش استريل مؤثر استفاده شود.



:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()