نکات و نحوه راه اندازی اتوکلاو
نوشته شده توسط : alitala

نکات و نحوه راه اندازی اتوکلاو بیمارستانی 

اگر از اتوکلاو درهای لولایی استفاده می کنید، در را کاملاً ببندید، پین های قفل را درگیر کرده و مکانیسم قفل را بچرخانید تا از حرکت باز بماند. توجه داشته باشید که از نیروی شدید روی مکانیسم قفل استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند به واشر یا مکانیزم داخلی قفل درب آسیب برساند. به سادگی مکانیسم قفل را سفت کنید تا زمانی که دیگر نتوان آن را سفت کرد.

 

چرخه مناسب برای کالاهای داخل محفظه (مانند جاذبه، مایع یا خلاء) را انتخاب کنید. هنگام انتخاب یک چرخه، به خاطر داشته باشید که چرخه‌های جاذبه و خلاء می‌توانند باعث جوشاندن مواد مایع در داخل محفظه شوند. چرخه های خلاء ممکن است برای استریل کردن کالاهای متخلخل یا کیسه ای کافی نباشد. چرخه مایعات بیشتر طول می کشد، اما به کالاهای مناسب برای چرخه جاذبه، مانند ظروف شیشه ای یا ابزار دقیق فلزی آسیب نمی رساند.

 

برای کمک در انتخاب پارامترهای چرخه صحیح، به کتابچه راهنمای اتوکلاو مراجعه کنید. دفترچه راهنمای اتوکلاو باید همیشه در نزدیکی اتوکلاو باشد.

توجه: اتوکلاو بیمارستانی آزمایشگاهی بزرگتر مجهز به جکت های گرم شونده هستند. مهم است که قبل از اجرای یک چرخه به دستگاه زمان کافی برای رسیدن به دما داده شود (بسته به اندازه اتوکلاو ممکن است تا یک ساعت طول بکشد).

 

اتوکلاوهای سیستم استریلایزر تلفیقی شامل یک تایمر روشن/خاموش خودکار به نام EcoCalendarTM است که به شما امکان می‌دهد دستگاه را طوری تنظیم کنید که در زمان‌های خاصی از روز روشن یا خاموش شود – به عنوان مثال، می‌توان دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کرد که هنگامی که اولین کارگر وارد ساختمان شد روشن شود.

 

پس از شروع چرخه سعی نکنید درب اتوکلاو را باز کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، درب های اتوکلاو دارای مکانیزم قفل مکانیکی هستند که می تواند توسط نیروی شدید آسیب ببیند. این مکانیسم تا زمانی که فشار داخل محفظه از بین نرود، از بین نمی رود. حتی چند پوند در هر اینچ مربع فشار روی اتوکلاو می تواند خطر ایمنی شدیدی را برای کاربر ایجاد کند و با نیروی کافی، قفل ایمنی می تواند شکسته شود.

 

اگر مشکوک به مشکلی در اتوکلاو هستید، چرخه را با استفاده از کنترلر یا دکمه توقف اضطراری (که یک ویژگی استاندارد در همه دستگاه های ضدعفونی کننده است متوقف کنید. قبل از باز کردن قفل درب، صبر کنید تا دما و فشار هر دو به محدوده ایمن برگردند.

 

هنگامی که چرخه کامل شد و فشار داخل اتوکلاو به محدوده ایمن کاهش یافت، مطمئن شوید که کسی نزدیک دستگاه نمی ایستد و در را چند سانتی متر باز کنید. این امر اتوکلاو را قادر می‌سازد تا هواگیری انجام دهد و وسایل خنک شوند.

 

اگر بالای اتوکلاو بیمارستانی هود بخار وجود دارد، مطمئن شوید که در باز است و بخار داخل محفظه به بیرون باز می شود.

اجازه دهید بخار به مدت 10 دقیقه خارج شود و وسایل خنک شوند.

 

مایعات می توانند با چرخه های اتوکلاو به دلیل فشار زیاد که نقطه جوش را بالا می برد، فوق العاده گرم شوند. برای کاهش خطر سوختگی ظروف مایع را دست نزنید یا درپوش را در حین تخلیه بردارید.

 

همه اجناس را در محلی قرار دهید که به وضوح نشان دهد اقلام داغ هستند و اجازه دهید تا در دمای اتاق خنک شوند. درب اتوکلاو را ببندید و پین های قفل را درگیر کنید.





:: برچسب‌ها: اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: